כן, ללא צל של ספק תקופה שבה אנו חיים היום, בשנת 2020 תיזכר עוד הרבה שנים ואף דורות כתקופה יוצאת מן הכלל עקב משבר הקורונה ששיתק לחלוטין לא מדינה אחת או שתיים, אלא עולם כולו וזאת עקב רמת הדבקה קיצונית של נגיף הקורונה.

ראשי ממשלות על שריו הרבים עובדים ימים כלילות בכדי לנסות ולצמצם את הפגיעה בבריאות של תושבי מדינות בכל העולם וכמובן גם בכלכלה של מדינות אלו ולמעשה כלכלת העולם כולו כי בימינו גלובליזציה משפיעה מיידית על כל חלקי העולם וזה לא משנה איפה קרה המשבר ובטח ובטח במימדים כאלו שלא נראו בעבר.

הפעולות שמבוצעות במדינות רבות הן חיטוי נגד קורונה, חבישת מסיכות מסוגים שונים עם רמות סינון שונות, שתיפת ידיים וחיטוי, ריחוק חברתי שהינו חלק בלתי נפרד מניסיון להשטלת על התפרצות, בכדי לבלום אותה, איסו התקהלויות מעל ל-2 אנשים, איסור ביקור אוכלוסיית הגיל השלישי במטרה למנוע או לצמצם את חשיפתם לסכנה בעוד שהבדיקות שבוצעו במהלך פרק זמן של חודשיים מאז ההתפרצות מלמדים שאוכלוסיית הגיל השלישי פגיעה בגלל מחלות רקע שונות.

ללא ספק קיימים מקומות רבים בהם סכנת הידבקות היא די גבוה וזה כמובן קשור למקומות, בהם יש מבקרים רבים כגון סופרים, קניונים, תחבורה ציבורית, פארקים ציבוריים, בתי כנסת ומסגדים ומקומות נוספים שיש בהם התקהלויות רבות ולשם כך מקבלי החלטות בממשלת ישראל מפעם לפעם יוצאת עם הנחיות חדושת לציבור לגבי הגבלות תנועה כאלו ואחרות וכמות אנשים שמותרת כולל מרחק בין אנשים במקומות ציבוריים.

לאור המצב מורגש ביקוש רב לחומרי חיטוי והיגיינה אישית ומוצרים ושירותים הקשורים להגנה בפני זיהומים שונים וחיטוי כנגד וירוסים, נגיפים ומזהמים אחרים, כאשר השירות מוצע באמצעות חברות חיטי והדברה של מקומות ציבוריים או מקומות בהם ביקרו חולי קורונה מאומתים.

בין המוצרים שכיום הביקוש הוא מאוד גדול ניתן לציין את המסכות האישיות, אלקוג'לים של יצרנים שונים, ספריי לחיטוי ידיים, חומרי ניקוי מחטאים, מגבונים לחים עם חומר חיטוי לניקוי משטחים ומוצרים נוספים שמתאימים יותר לצוותים מיוחדים שלמעשה מהווים קו ראשון במלחמה כנגד פנדמיה קורונה שמתרחשת בימים אלו בעולם כולו – הכוונה כמובן לצוותי מד"א, מכבי אש, מטרה וצבא.

לאחרונה גילו מספר מוקדים בארץ שבהם רמת החולים לכמות התושבים במקומותאלו בין הגבוהות ביותר בישראל ולכן כעת נבדקת אפשרות של סגר מלא על איזורים אלו במטרה למגר את המגפה ולנסות לשלוט במצב.

ללא ספק שאחד הפרמטרים החשובם במלחה זו היא כמובן ציות להנחיות של משרד הבריאות בכל הנוגע למשירת הנחיות בנוגע לשתיפת ידיים, שימוש במסכות והגיינה אישית וניקיון מרבי ככל שרק ניתן.