בניתם אתר חדש או אולי דפי נחיתה שונים ומרהיבים שעונים לצרכים שלכם כעסק ולצרכים של קהל היעד שלכם והשאלה הגולה היא איך לפעול בצורה נכונה באינטרנט בשביל שנכסים דיגיטליים אלו יביאו לכם לקוחות חדשים?

למען האמת רשת האינטרנט מציעה מגוון מאוד רחב של אפשרויות שיכולות להתאים לכל עסק ועסק ללא קשר לתחום בו הוא מתמחה, כאשר השאלה הגדולה היא איך בתוך ההיצע העצום הזה לבחור ממש בפינטטה את השרותים שמתאימים דווקא לכם בנקודת זמן הזאת של פיתוח עסקי שלכם?

בואו ונראה איזה שרותים ניתן למצוא ברשת בנושא שיווק עסקים באינטרנט ואיזה מהם יכולים להתאים לכם:

קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO)

כאשר מדברים על קידום אורגני למעשה מתכוונים לשיפור דירוגים של אתרים מקודמים בתוצאות החיפוש האורגניות של מנוע חיפוש גוגל או כל מנוע חיפוש אחר ופופולארי במדינה, בה אתם פועלים – בישראל זהו כמובן גוגל.

לפני תחילת הפעילות על בעל אתר לבחור בין סוגי שרותים שונים במסגרת הפעילות, כאשר קיימים שני סוגים עיקרים – ליווי לקוח לאורך תקופה ארוכה (בדרך כלל שנה) או פעולה חד-פעמית שנועדה לפתור מספר נושאים שקשורים לאופן שבו האתר מדורג בתוצאות החיפוש בגוגל (SERP).

כאשר מדובר על ליווי לקוח לאורך זמן, חברות קידום מקצועיות מציעות חבילות קידום אתרים אורגני בגוגל שכוללות בתוכן מספר אפשרויות חשובות לקידום בגוגל, לדוגמא כמות ביטויים לקידום, מספר מאמרים במהלך כל חודש של פעילות, השגת הפניות שונות לאתר מקודם ושרותים נוספים שכל אחד מהם וכולם ביחד חשובים להשגת מיקומים גבוהים בגוגל.

 

קידום אתרים בקישורים ממומנים בגוגל (PPC)

קידום אתרים בגוגל בקישורים ממומנים הכוונה היא להקמה והפעלת קמפיין פרסום באמצעות Google Adwords , כאשר לקוח קובע מראש מהו התקציב היומי שהוא מוכן לשלם בכל יום של פעילות וההגדרה הנוספת וחשובה היא מהי עלות מקסימלית שלקוח מוכן לשלם על כל לחיצה על הפרסום שלו, כאשר ההנחה היא שככל שתקציב יומי גבוה יותר וגם עלות ללחיצה גבוה יותר, כך ניתן להשיג הרבה יותר מפעילות בגוגל.

אך בפועל לא בהכרח מי שמוכן לשלם עלות גבוה לקליק יופיע גבוה, אלא מי שעושה אופטימיזציה טובה ונכונה לקמפיין פרבום שלו ועקב כך מקבל ציוני איכות גבוהים בחשבון הפרסום שלו.

ובכדי לקבל ציוני איכות גבוהים יש לקחת בחשבון שלושה נושאים מרכזיים: אוצר מילים לפרסום, ניסוח מודעות נכון ושיווקי ודף נחיתה בנוי בצורה מקצועית.

לאחר הפעלת מסעות פרסום במשך נניח שבוע, מומלץ לבצע בדיקת נתוני פעילות הקמפיין ולאחר מכן על סמך נתונים אלו מפרסמים מקצועיים עם ניסיון עשיר בתחום יבצעו שיפור אחוזי המרה של אתר או דף נחיתה (שיפור יחס המרה) במטרה לקבל יותר מכל שקל שמושקע בפעילות קידום ממומן ומכל כניסה של קלוח פוטנציאלי לדף נחיתה או אתר שלנו.

זה המקום לציין שנושא שיפור יחסי המרה קשור לא רק לפעילות בקישורים ממומנים אלא גם לנושא של קידום אורגני של אתרים בגוגל וכל סוג אחר של פעילות שנועדה להביא תנועה לאתר מקודם.

 

קידום עסקים בפייסבוק בקישורים ממומנים (Facebook PPC)

כן, גם פייסבוק יכול להביא לעסק שלכם לקוחות חדשים, אך יש לדעת לפעול במדיום זה בתבונה, כאשר אותו לקוח מתנהג בצורה שונה בפייסבוק ובגוגל לדוגמא וזו הסיבה שיש לדעת להציע שרותים או מוצרים בצורה שונה בשני אפיקים אלו.

למעשה זה קשור לעובדה, כי בגוגל הפרסום הינו אקטיבי ובפייסבוק הפרסום פאסיבי – כאשר אנו נכנסים לגוגל אנו בדרך כלל מחפשים פתרון או מענה לשאלה כלשהי ולכן מצפים לקבל תשובה מהירה וכאר אנו נכנסים לפייסבוק, המטרה שלנו אחרת לחלוטין ולא קשורה בכלל לקבלת מענה לשאות כאלו ואחרות (אם כי לעיתים יש מצבים שכן), אלא יותר להתעדכן בדברים חדישם ולדבר עם חברים שלנו בפייסבוק.

 

שיפור מהירות תגובת אתרים לקבלת ציוני איכות גבוהים בגוגל (Google PageSpeed Insights)

כן, מהירות תגובה של אתרים ברשת מהווה נושא רחב וחשוב עבור גוגל בעת דירוגו בתוצאות חיפוש ולכן יש כלים רבים ברשת שמאפשירם לבצע בדיקה של כל אתר ואתר ולראות מהו איכות ציון שהוא מקבל ומהם נושאים שממליצים לכם כבעלי אתרים, לטפל בהם ביחס לאתר שלכם.

חלק מנושאים אלו יכולים לקבל מענה ללא התערבות של בעל מקצוע או מתכנת בעוד שחלקם הגדול בדרך כלל מצריכים התערבות של איש מקצוע בתחום.

לסיכום של הנושאים של קידום ושיווק עסקים באינטרנט

אמליץ לכם לעיין במאמר עם פירוט שלבי קידום אתרים בגוגל שעוזר מאוד להבין על תהליך הקידום במנוע חיפוש של גוגל והוא דומא לתהליך של קידום במנועי חיפוש אחרים.

אז לאחר תיאור כל-כך מפורט (אבל קחו בחשבון שיש עוד שרותים רבים נוספים ועל כל במאמר אחר) של השרותים בנושא שיווק באינטרנט שניתן לאתר ברשת – מה לדעתכם הכי מתאים לעסק שלכם בנקודת הזמן הזו, בה אתם נמצאים?

ללא ספק, בכדי לענות לשאלה זו יש לקחת בחשבון בעת בחירת חברת קידום אתרים ושיווק באינטרנט את הנושאים החשובים כגגון תקציב פרסום שאתם מקציבים לפעילות הזו, מה אתם רוצים לקבל מפעילות ברשת ותוך כמה זמן, מהי מידת הפתיחות שלכם לשנות תהליכים פנים ארגוניים שלכם, בכדי להצליח ברשת ובגדול ויש עוד שאלות רבות שאתם כבעלי עסקים חייבים לקחת בחשבון בעת בחירת ספק שרות וגם השרות עצמו.

 

אל תנסו למצוא הצעת מחיר הכי זולה מתוך כל ההצעות שתקבלו מחברות לקידום ושיווק אתרים באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט – הסתכלו מהן החוזקות של כל הצעה ומתוך היתרונות של כל הצעה והצעה תוכלו לקבל החלטה יותר טובה לגבי בחירת ספק שרות בתחום שיווק ברשת.

אם תרצו לקבל סקירה מקצועית בנושא קידום אתרים בגוגל, מוזמנים לגלוש לאתר http://www.leonid.co.il

שיהיה בהצלחה בבחירת ספק שרותי קידום אתרים באינטרנט!