קודם הקדמה – בעידן האינטרנט המהיר ששיעורי החדירה שלו לחיים שלנו בין הגבוהים בעולם לא משאיר ספק שלקוחות רבים מחפשים מידע ברשת וככל שמידע שהם ימצאו ונוגע לעסק שלנו חיובי יותר, כך גם גדל הסיכוי שלקוח מזדמן יהפוך ללקוח משלם ובכך יבטיח את מקימו של כל עסק ועסק בתחומו שיישאר פעיל שנים רבות.

בהתבסס על ההקדמה בהחלט ניתן להסיק שקיימת תלות ישירה ממוניטין של כל בית עסק ברשת ולכן שרותי ניהול מוניטין דיגיטלי באינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד מפעילות שיווקית של כל עסק או אמורים להוות חלק בלתי נפרד, כאשר בפועל לא רבים מודעים למצב שתואר למעלה ולכן מזניחים את הנושא עד לרגע שצצות תוצאות שליליות בגוגל או בכל אפיק אחר ברשת, דבר כלעצמו משפיעה בצורה לא הכי טובה על עסקים רבים.

אתם בוודאי זוכרים מקרים רבים שחלק אף הופיעו בתקשורת, כאשר לקוחות לא מרוצים משרות או מוצר סיפרו על חווייתם השלילית בפייסבוק, כאשר רבים נחשפו בעקבות הפרסום הפוגעני ובכך בית העסק היה על סף קריסה של ממש.

אז אם ההבנה לחשיבות של הנושא בואו וננסה להבין מה ניתן לעשות בנדון במטרה לשמור על זרימת לקוחות לבית עסק השונים ועל צמיחהשל כלכלה ישראלית.

קודום כל על כל בית עסק ללא קשר לתחום פעילותו להעניק שרות הכי טוב שרק יכול בשביל לא להשארי מקום לתלונות של לקוחות ביחס לשרות או מוצר שקיבלו, אך נניח ועדיין יש מקום להיות בספק לגבי שביעות רצונם של לקוחות, הרי מומלץ לדאוג לאפשר ללקוחות לא מרוצים להתלונן בפני הנהלה בדבר שרות או מוצר שלא עמד בקני מידה של לקוח ציפה להם בעת פנייתו אליכם, כאשר בצורה כזו רוב הסיכויים שתלונתו של הלקוח לא להפוך למכה מתחת לחגורה של בית עסק.

אבל מה לעשות עם כל אלו שכבר התלוננו ברבים ובעיקר ברשת האינטרנט בפורומים שונים או במדיה חברתית תוך ציון שם בית העסק בצורה מדויקת?

אם המצב הגיע עד לפרסום ברבים, סביר להניח שבעל עסק ירגיש ירידה בהזמנות חדשות אצלו, דבר שתוך פרק זמן קצר יורגש עד מאוד ולכן הייתי ממליץ לכל בעל עסק כטיפול מונע לבצע חיפוש בגוגל לפי שם בית העסק או שמו הפרטי של בעל העסק, כאשר החיפוש יתבצע מתוך דפדפן נקי מעוגיות (COOKIES) וללא התחברות לחשבון דואר אלקטרוני – בצורה כזאת תוכלו להתקרב למצב דומה למצב שלקוח שלכם רואה בעת שהוא מבצע חיפוש במחב שלו.

ממלץ לעבור על 10 הדפים הראשונים של תוצאות החיפוש של גוגל שזה 100 תוצאות ראשונות בלי להתייחס לפרסום ממומן במידה ויהיה כזה.

במידה ולא מצאתם שום אזכור שלילי ביחס לשם בית העסק אם שמכם הפרטי, אפשר לומר שנכון לעת הבדיקה הכל בסדר, אך במידה ונמצאו תוצאות לא הכי טובות עם תיאור מקרה או כל דבר אחר שלא בהכרח מחמיא לעסק או לשמכם הפרטי, זה המקום להתחיל לחשוב איך מתמודדים עם המצב, כאשר שרותי דחיקת תוצאות שליליות בגוגל הם השרותים שנחוצים במקרה שתואר כאן.

קצת על השרות של הסרת אזכורים שליליים בגוגל או במילים נוספות דחיקת תוצאות שליליות: למעשה אם נמצאו תוצאות שליליות יש אפשרות לטפל בנושא, אך יש לקחת בחשבון שקודם כל יש למנוע מצב של מקרים מסוג זה בעתיד ע"י שיפור מוצר או שרות.

פעילות של דחיקת אזכורים שליליים מתחלק לשניים – קודם כל ייתכן ויהיו תוצאות שיהיה ניתן להסירם בצורה מוחלטת מגוגל, אך לצד אלו יהיו גם תוצאות שלא יהיה ניתן להסיר אלא רק לדחוק לדף תוצאות חיפוש רחוק יותר מדף תוצאות ראשון, כאשר הפעילות של הדחיקה מאוד מזכיר את פעילות הקידום האורגני בגוגל, רק שהפעם במקום לטפל בדפים בודדים לטובת השגת מיקום גבוה בגוגל, יהיה צורך לטפל בו זמנית באפילו עשרות רבות של דפים שונים שהם למעשה גם לא בשליטתנו, אך מכיוון שיש בהם מידע חיובי אודותנו, נעדיף שהם אלו שיהיו גבוה יותר מאשר דפים עם מידע שלא הכי מחמיא לעסק שלנו.

לקבלת מידע נוסף אודות אפשרויות שונות לדחיקת תוצאות בגוגל מוזמנים לבקר באתר http://www.leonid.co.il