נניח ויש לך שאלה הנוגעת לתנאי העסקתך אצל מעסיק נוכחי או לדוגמא לפני כמה שנים במקום עבודה אחר לא קבלת במלואן את כל המגיע לך על פי כל דין (פיצויים, פנסיה וכד') – מה דרכי פעולה הנכונות ביותר במצב כזה?

כמובן שבמקרים כאלו הדבר הראשון יהיה זה לפנות לחברים ומשפחה בכדי שימליצו על עורך דין לדיני עבודה מקצועי עם מוניטין בתחום, שייתכן מכירים מן העבר, אך מה בדבר זה שלעיתים הסובבים אותנו אינם יכולים להמליץ לפנות למישהו שבעבר כבר עבר את "מבחני הקבלה" והוכיח את עצמו כמקצוען בתחום?

או לדוגמא תרחיש אחר לחולוטין – מה אם למרות שאנו יודעים בוודאות שסובבים אותנו בהחלט יוכלו להמליץ על איש מקצוע בתחום, אנו לא נרצה לשתף את העובדה שיש לנו משהו הנוגע לתחום של דיני עבודה אל מול חברים ומשפחה? – כן, זאת יכולה להיות אחת הסיבות המרכזיות שבגינה לא נפנה לאנשים הכי קרובים רק שלא יבינו שיש לנו בעיה עם מעסיק (או שאולי אין כל בעיה – יש רק  משהו קטן מבחינתנו, אך יכול להיחשב כבעייתי מאוד בענייהם של נניח ההורים שלנו או חברים).

מה עושים במקרים כאלו שתוארו למענה (וייתכן ובמקרים רבים נוספים שלא תוארו כאן)?

אז זהו שלמקרים מסוג זה קיימים אתרי אינטרנט רבים בתחום דיני עבודה שמפעילים פורומים לדיני עבודה שמנוהלים על ידי עורכי דין עבודה מוסמכים בטעם לשכת עורכי דין בישראל.

היופי באתרים אלו הוא בכך שאין לעיתים צורך לחשוף את הזהות שלנו בעת משאל של שאלה כזו או אחרת, כאשר ניתן לפרסם שאלה בתחום דיני עבודה בעילום שם וגם בשם בדוי, כאשר בדרך כלל לא תהיה בעיה מבחינת רוב האתרים בתחום עם נושא שמות בדויים, כאשר מנהלי אתרים אלו מבינים שלא כולם רוצים לחשוף את זהותם עקב רגישות העניין מסיבות שונות (נניח מעסיק שלהם יכול גם הוא לבקר בפורום או קרובי משפחה או חברים).

בעת ששואלים שאלות בפורומים לדיני עבודה, התשובות ניתנות על ידי עורכי דין בתחום עבודה ומוסמכים ע"י לשכת עורכי דין בישראל.

כמובן שבעת מענה לשאלתך באמצעות פורום בתחום, לא ניתן לצפות לקבלת תשובה מלאה ומדויקת שתוכל להיות פתרון מושלם לסוגיה שלך (ע"מ לקבל תשובה מקצועית בד"כ יהיה צורך בפגישת ייעוץ פרונטלית עם עו"ד בתחום דיני עבודה, שלאחר שייקבל את כל מרכיבי הפאזל, יוכל לתת מענה מדויק ככל הניתן הנוגע למקרה שלך), אך יחד עם זאת התשובה בפורום לעיתים יכולה להיות כלי עזר רציני בעת תכנון של צעדים הבאים בהתייחס לנושא שדורש התייחסות ולעיתים יכול להיות גם כפתרון מלא, כאשר קיימת צומת דרכים מסוימת שלא מאפשרת מעבר לשלב הבא (מקרים מסוג זה הם בודדים, אך קיימים).