נושא הנסיעות הינו נושא מרכזי עבור כל משפחה בישראל וגם עברו חברות רבות במשק ישראלי ולכן אם במאמר הזה אנו הולכים לדבר, אז הפריט בין החשובים ביותר בכל נסיעה הינו מזוודה.

אם כך הדבר, אז בואו וננסה יחד להבין מהן הנקודות החשובות בבחירת מזוודות איכותיות לטולים ולעסקים, כאשר במאמר זה נעלה נקודות מרכזיות שמומלץ לשים עליהן לב בעת רכישת מזוודה חדשה.

חומר ממנו עשויה המזוודה – כאשר מדברים על נסיעות, צריך לזכור שבעת מסירתן בדלפן צ'קאין, המזוודה מועברת למחלקת המטענים ומתחילה את המסע שלה אל בטן המטוס, כאשר בדרך היא תעברו מספר נקודות איסוף ולכן סביר להניח כי לחצים אליה יהיו לא קטנות, כאשר למשל מעמיסים אותן על עגלות מסע תוך סידור שלהן, כאשר אחת נשענת על השניה ולכן ככל שהחומר יהיה איכותי יותר, כך טובים הסיכויים שמזוודה עצמה ותכולתה לא יהבפכו למשהו שאין לו צורה.

בשוק קיימות מספר סוגי מזוודות, כאשר אחד מהסוגים הינו מזוודה קשיחה (טרולי קשיח) בעוד שהסוג השני הינו מזוודה רכה (טרולי מבד) וניתן לומר שכיום שני הסוגים של המזוודות מיוצרים מחומר די איכותי, כך שללא קשר האם המזוודה שלנו רכה או קשה, היא בהחלט תוכל לעמוד בעומסים הקשורים להעברות מנקודה לנקודה בשדה תעופה וגם לאחר מכן בדרך אל בית מלון.

 

אורך ידית נסיעה של המזוודה הנבחרת – למעשה ככל שידית הנסיעה של המזוודה תהיה ארוכה יותר, כך יהיה יותר נוח בעת הסעתה בין נקודה לנקודה במהלך הטיול.

יחד עם זאת יש לשים לב שככל שאורך הידית יהיה גדול יותר, כך גדלים הסיכויים שתהיה פחות עמידה בעומסים הקשורים לנסיעה, כאשר רוב היצרינים היום מייצרים ידיות מחומרים די עמידים לעומסים אלו, בעוד שידיות אלו הן טלסקופיות ותוך כדי לחיצה על כפתור קטן, ניתן להאריך אותה עד מקסימום או לקצרה.

 

תקופת האחריות על המזוודה – ללא ספק חשב לנו כלקוחות נבונים גם תקופת האחריות על המוצר שאנו רוכשים, כאשר לא כל סוג של פגמים אחריות מכסה.

בדרך כלל המינימום של תקופת האחריות הינה לשנה, כאשר ניתן למצוא יצרנים מסוימים עם שלוש שנות אחריות ואף יותר מזה, כאשר יש לקחת בחשבון שגם מחיר על המזוודה יהיה טיפה יותר גבוה, אך לעיתים זה משתלם.

את תווית האחריות ניתן בדרך כלל למצוא תלויה על המזוודה עצמה או על המדבקה שמדביקים עליה במקום בולט.

 

מידות של המזוודה – מידה של המזוודה שאנו רוכשים גם היא יכולה להיות לעיתים חשובה, כאשר לכל חברת תעופה יש כללים משלה בנוגע למידות המזוודה (גובה, עומר, רוחב) וככל שתהיה סטנדרטית יותר, כך פוחתים הסיכויים שנצטרך לשלם על משקל יתר או על מידות לא מתאימות.

את מידות המצוודה ניתן למצוא על אותה התווית שבה נוכל למצוא גם את תקופת האחריות על המזוודה.

 

משקל של המזוודה – פרט די חשוב והוא משקל המזוודה, כאשר היא ריקה. זאת אומרת שככל שתהיה קלה יותר, כך יותר פריטים נוכל להכיס לתוכה ללא צורך בתשלום על משקל יתר בעת צ'קאין בשדה תעופה.

לעיתים ניתן למצוא מזוודות די יפות ואיכותיות, אך משקלם לעיתים יכול להגיע למימדים כאלו, שאולי נרצה לבחון מזוודה של יצרן אחר.

יחד עם זאת יש לשים לב שמשקל נמוך של המזוודה לא יבוא על חשבון האיכות שלה מבחינת עמידות של החומר ממנו עשיה המזוודה לעומסים הצפויים במהלך הנסיעה.

 

שיהיה בהצלחה בבחירת המזוודה החדשה!