יזם פרטי או חברה גדולה עם פעילות רחבת היקף חובקת עולם – אם יש לך רעיון למוצר כלשהו או שיפור וייעול של שיטה קיימת לביצוע תהליך כלשהו, עדיף שעל האמצאה שלך תרשום פטנט במדינה, בה הינך מתכוון לעבוד או שכבר עובד בה.

במקרים ולא תבצע רישום פטנט על ההמצאה שלך, גדלים הסיכויים, כי שיטתך או מוצרך יועתקו על-ידי מתחרים ולא תהיה לך כל אפשרות להחזיר גלגל אחרוה ובמקרים שכן יהיה ניתן, הרי יהיה זה כרוך בהליכים משפטיים יקרים וארוכים ולדעתי לא תרצה להיכנס לעולמות אלו לכן היערכות בבוא מועד תוכל לחסוך משאבים רבים ויקרי ערך.

מהו פטנט?

למעשה מדובר על זכות חוקית שתוענק לממציא הפטנט על-ידי מדינה, בה יוגש הפטנט לרישום וזאת במטרה למנוע העתקות על-ידי גורמים אחרים של השיטה או המוצר שעדיין לא קיים ויכול לייעל תהליכים קיימים בתחומים שונים ומגוונים.

מכיוון שקיימים שווקים רבים בעולם ותחום רישום פטנטים כולל בתוכו היבטים רבים שלא ניתן להכיר את כולם באופן מספק בכדי להבטיח שלא יהיו העתקות בעתיד, מומלץ להיעזר במשרדים העוסקים ברישום פטנטים שיש להם וותק בתחום ומכירים את המטריה על גווניה.

מי מתמחה ברישום פטנטים?

אז כפי שהיה ניתן להבין מהסעיף הקודם – במטרה להגן באופן מלא ככל הניתן על פטנט שלך, עדיף ותהליך רישום פטנט ינוהל ע"י משרד עורכי פטנטים שיגיש בשמך בקשת פטנט במדינה, בה הינך מתכוון לעסוק בתחומך, כאשר בהתבסס על הניסיון והמוניטין של עורכי הפטנטים של המשרד, אליו תבחר לפנות, תוכל גם לקבל המלצות רבות נוספות שלא בהכרח ניתן לדעת מראש וזאת במטרה להקיף את התחום בצורה המיטבית ככל הניתן בעת רישום הפטנט.

זה יכול להיות הוספת מדינות נוספות של לבקשת רישום פטנט שלא חשבת עליהן לפני כן, זה יכול להיות ניסוח של הבקשה שעצם שינוי של מספר מצומצם של מילים, משנה לחלוטין א המשמעות של הבקשה לרישום הפטנט ובכך בעל השלכות נוסות בעתיד לטובת בעל הפטנט.

למעשה מדובר כאן על החשיבות של התייעצות עם עורכי פטנטים מנוסים שיש להם וותק ארוך שנים שליווי לקוחות רבים במבוכי תקנות וחוקים של מדינות אחרות וזאת במטרה להגיע להגנה משפטית וחוקית המקסימאלית ככל הניתן על הפטנט שלך ולמנוע העתקות בעתיד.

שלא יהיו אי הבנות, רשות הפטנטים בישראל מאפשרת לכל מבקש להגיש פטנט לרישום באופן עצמאי באמצעות האתר הרשמי של רשות הפטנטים בישראל הזמין בכתובת:

http://www.justice.gov.il/Units/RashamHaptentim/Pages/Default.aspx

 

כאשר בכתובת הבאה ניתן לבחור איזה סוג רישום נרצה לבצע באמצעות האתר:

http://www.justice.gov.il/Units/RashamHaptentim/Pages/ApplyOnline.aspx

מתוך ערבה אפשרויות שונות:

Patents Online

PCT Online

TM Online

Designs Online

 

אבל למרות האפשרות להגיש פטנט באופן ישיר ובכך לחסוך עלויות של משרדים המעניקים שרותי רישום פטנטים עבור הממציאים, עדיף להשקיע סכום כסף נוסף ולפנות למשרד עורכי פטנטים עם מוניטין בכדי למנוע מצבים של אי דיוקים, שגיאות ומצבים נוספים שיסכנו א הפטנט לשנו בעתיד, כאשר נרצה להפעיל ייצור המוני של ההמצאה שלנו לטובת שיווק והפצה במדינה כזאת או אחרת על פני הגלובוס.

הבחירה בידיכם

שיהיה בהצלחה ברישום הפטנט שלך!