בעידן האינטרנט המהיר וערוצי תקשורת דיגיטליים של ימינו, רבים מבעלי עסקים משוכנעים שאת הקרב על תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי או הקיים ניתן לנצח רק באמצעות השקעת משאבים כספיים לא מבוטלים בפרסום במדיות דיגיטליות שונות, כאשר את הערוץ השיווק הוותיק ויעיל של עידן טרום אינטרנטי רבים שוכחים ואם לא שוכחים, אז אפילו משוכנעים, כי אינו עובד עוד כי נדחק על-ידי המדיות החדשות ואופנתיות, אך טעות גדולה לחשוב בצורה כזאת ולפסול על משהו שעדיין עובד וגם ימשיך לעבוד ולשרת עסקים רבים שמבינים עניין בשיווק אופליין.

חברים יקרים, אני מדבר על פרסום בתי עסק בתחומים מגוונים באמצעות תיקים מומתגים – תיקים עם פרסום לוגו חברה עם מסרים שיווקים.

וכעת בואו וננסה לבצע השוואה בין שני אפיקי פרסום אפשריים לבית העסק בתחום התיירות לדוגמא.

לאותו בית העסק קיימות דרכים שונות לביצוע הפרסום הנדרש, אך לצורך השוואה נתייחס רק לשנ האפיקים המרכזיים הבאים: פרסום ממומן במנוע חיפוש (קישורים ממומנים) ופרסום באמצעות סימון לוגו החברה ומסר שיווקי על תיקי פרסום.

במקרה של פרסום בקישורים ממומנים במנוע חיפוש:

מכיוון שתחום התיירות נחשב לאד התחומים התחרותיים ביותר במנוע חיפוש, תחרות בין כל העוסקים בתחום יוצרת מצב של הצעות מחיר לכל הקלקה שעומדת באזור ה-15 שקלים לקליק, כאשר ברוב המקרים עלות זו תהיה הרבה יותר גבוה בפועל לאחר הפעלת מסע פרסום.

למעשה אם נעשה חישוב גס, בוודאי נוכל להגיע לתקציב פרסום חודשי שיעמוד על 5000 שקלים, כאשר אף אחד לא מבטיח שינב משהו לבית העסק מלבד עובדה אחד – כל התקציב יושקע בצורה וודאית לקליקים על מודעות פרסום.

ככל שתקציב חודשי יהיה גבוה יותר, כך גם הסיכויים שהשקעה זו תחזיראת עצמה ולכן לפני שעסק בתחום התיירות הולך על פרסום ממומן מומלץ מאוד להתחיל עם פיילוט של כחודש ימים, בכדי לבחון את השטח, אך בכל מקרה לפנ הפיילוט יש לבצע הערכה מדויקת ככל הניתן לגבי מספר פרמטרים חשובים: תקציב חודשי לפיילוט, אורך של הפיילוט בחודשים או ימים, עלות מקסימאלית לליד שאנו נהיה מוכנים לשלם ועלות מאקסימלית שנוכל להרשות לעצמנו לשלם לגיוס לקוח אחד.

שילוב של מידעים הללו ייתנו לכם אומדן לגבי כדאיות של הפרסום באיפיק הנבחר, כאשר במידה ולא תהיו מוכנים עם אמדנים מסוג זה לפעילות העתידית, סביר להניח ששיעורי ה-ROI (החזר על השקעה) יהיו שליליים.

פרט קטן נוסף – ברגע שנגמר תקציב שלכם לפעילות בקישורים ממומנים, הפרסום שלכם יורדמן האוויר עד לרגע שתהיו מוכנים להשקיע תקציב חדש וכן הלאה עד לסגירת עסקה בבית העסק שלכם.

 

במקרה פרסום באמצעות תיקים לפרסום:

בשונה מפרסום מממן, במקרה של פרסום על תיקים – ברגע שהשקעתם בהפקת כמות גדולה של התיקים ולאחר חלוקתם בקרב לקוחות פוטנציאליים שלכם, השעון מתחיל ספירה לאחור עד לרגע שלקוחות יתחילו להתעניין במוצרים שלכם ועם הזמן יהפכו ללקוחות המשלמים שלכם.

תראו, למעשה השוני המהותי בין שתי גישות הוא בכך, שפרסום על תיקים לעולם לא יורד מן האוויר מכיוון שאם בחרתם לפרסם את לוגו החברה שלכם עם מסר שיווקי על תיקים שיש בהם שימוש יום-יומי על-ידי אוכלולסיית היעד שלכם (אך לא רק), אם התיקים מספיק אופנתיים ויכולים להכיל בתוכם תכולה רבה יותר, כך גם גדלים הסיכויים שאנשים יסתובבו עם הפרסום שלכם על הגב זמן ממושך יותר (זמן משוער עד כמה שאני יודע לשימוש בתיק גם נניח נע בין שנה לשנתיים וזה אומר שהפרסום שלכם יהיה "באוויר" שנה או אפילו שנתיים 🙂 ).

ניתן לראות באנשים עם תיקים שלכם כשגרירים שככל שיותר תיקים יחולקו בין אנשים שונים, כך תיצרו סוג של רשת, אשר יכולה להתפרס אפילו על ישראל כולה (סוג שלפריסה ארצית) ותוך זמן קצר פתאום תתחילו לקבל פניות של קלוחות פוטנציאליים לעסק שלכם.

 

וכעת לאחר שראינו השוואה בין שתי דרכים שונות לחלוטין לפרסום בית העסק שלכם בקרב אוכלוסיית היעד שלכם, עליכם לבחור את סוג הפרסום המתאים לכם ביותר.

שיהיה בהצלחה בעסקים!