לאורך השנים עבדנו עם אלפי מועמדים לתוכניות ה-MBA המובילות ויעצנו להם איך לכתוב אפליקיישן חזק ולהציג את מועמדותם בצורה הטובה ביותר. האפליקיישן כולל מספר מרכיבים ובדרך כלל הוא מאפשר מקום מוגבל לכתיבה, לכן חשוב לנצל היטב את המקום ולחשוב על כל תשובה.

להלן כמה טעויות נפוצות של מועמדים – למדו מהם ואל תעשו את הדברים הבאים באפליקיישן שלכם!

  1. אל תדגישו דברים שליליים– יהיה לכם זמן לענות על שאלות בנוגע לכשלונות וקונפליקטים בראיון הקבלה שלכם. באפליקיישן חשוב מאוד להתמקד בדברים חיובים ובהישגים שלכם (אלא אם אתם כותבים את החיבור האופציונלי ומנסים להסביר את הצדדים החלשים שלכם, כגון פער בין עבודות או ציון נמוך בקורס מסוים).
  2. אל תחזרו על אותם פרטים בתשובות שונות – היצמדו לנקודות החשובות בכל שאלה, וענו בצורה כנה ומלאה על השאלה שנשאלתם. השתדלו להיות תמציתיים מצד אחד אך לא קצרים מדי – ענו על השאלה במדויק ללא התברברות מיותרת. ועדות הקבלה קוראות חיבורים רבים ולא כדאי שתבזבזו את זמנם.
  3. אל תטעו במיחזור חיבורים– כל תוכנית היא מיוחדת ושונה, וגם אם שאלות החיבורים דומות ואתם ממחזרים חיבור שכתבתם לתוכנית אחת עבור תוכנית אחרת, קראו אותו היטב ודאגו לשנות את שם בית הספר. דאגו להתאים את החיבור לבית הספר אליו אתם מגישים וציינו בחיבור את המאפיינים המיוחדים של בית הספר שגרמו לכם לרצות ללמוד שם.
  4. אך תפריזו בחשיבות העבודה שלכם – ציינו את תחומי האחריות שלכם ואת הישגיכם בקריירה באופן מדויק ואל תנפחו אותם יותר מדי.

הימנעו מלציין דברים מההיסטוריה הרחוקה שלכם – ציינו רק את ההישגים הרלבנטיים שלכם מהשנים האחרונות והראו את התקדמות הקריירה שלכם ואיך הגעתם למקום בו אתם נמצאים. במידה שוועדת הקבלה תרצה לשמוע עוד פרטים, יהיה לכך זמן בראיון הקבלה.