מרגע שאש מתחילה להשתולל קשה מאוד לעוצרה,מה שעלול לגרום לנזק רב לרכוש ואף לעלות בחיי אדם. על מנת למנוע את הסיכויים להתפרצותה או לפחות להצליח להשתלט עליה באופן מיידי, חשוב כי כל המתחם יהיה מוכן עם כל האמצעים הנדרשים. יועץ בטיחות אש הוא איש המקצוע שאמור להמליץ ולתכנן עבורכם את כל המערך הקשור בכך, ובשורות הקרובות תבינו כיצד הוא עושה זאת.

במה מתעסק יועץ בטיחות האש?

תחומי האחריות של כל יועץ בטיחות אש נוגעים לכל התרחישים בהם תצטרכו להתמודד עם אש והדרכים לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, החל ממניעת התפרצותה ועד לדרכים להשתלט עליה ברגע שפרצה בכל זאת.

היועץ לוקח בחשבון שיקולים רבים שכוללים את כיווני הרוח, החומרים הדליקים במבנה וסביבתו, אפשרויות האיוורור ועוד, ובהתאם לזאת נותן את המלצותיו שכוללות תכנון יציאות חירום, מיקום מעבר כבלי החשמל והגז, מיקום נדרש לספרינקלרים ומטפים ועוד.

יועץ בטיחות האש מכין תכנית מפורטת אותה הוא מגיש לאדריכל, על מנת שזה יפעל על פיה בזמן הכנת תוכנית הבנייה.למעשה מדובר בשלב הכרחיעל מנתשהמבנה יקבל טופס 4 והיתר אכלוס סופי.

יש לציין כי גם בעלי עסקים רבים זקוקים לשירותיו של יועץ בטיחות האש, שכן אחד התנאים על מנת לקבל רישיון עסק הוא להשיג אישור מטעם מכבי האש. היועץ עוזר לבעלי העסק להתכונן טוב יותר לקראת הגשת הבקשה, ובמידת הצורך ממליץ על ביצוע השינויים הנדרשים על מנת לקדם את קבלת האישור.

סקר סיכונים תקופתי

גם לאחר קבלת כל האישורים הנדרשים מבחינת דרישות מכבי האש, הזמן עובר, התנאים והחוקים משתנים, וגם האלמנטים שנועדו לפעול בזמן שריפה לא תמיד נשמרים כחדשים ומוכנים לפעולה תקינה. לכן חשוב להזמין את יועץ בטיחות האש אחת לתקופה, זאת על מנת שיכין סקר סיכונים מקיף באשר לליקויים שהתגלו עם הזמן, וייתן המלצות לשיפור שאמורות לשמור על חייכם ברגע שתפרוץ שריפה חלילה. הדבר מומלץ גם אם אינכם מחוייבים לביקורת תקופתית מבחינת החוק, בשביל השקט הנפשי שלכם, על כל צרה שלא תבוא.

מן יועצים ומתכננים – יועץ בטיחות אש ויועץ נגישות

www.mann-safety.co.il