עד לפני שנים אחדות אדם שאיבד את שיערו היה צריך להשלים עם רוע הגזירה. כיום הדבר השתנה בזכות האפשרות לעבור השתלת שיער באינספור קליניקות שמתמחות בכך. כמה עולה השתלת שיער איכותית בימינו והיכן תוכלו לעבור את הפרוצדורה בצורה המשתלמת ביותר? להלן סקירת שוק מקיפה שתעשה לכם קצת סדר בעניין.

המחירים בישראל – מהגבוהים בעולם

כל אחד מכם בוודאי כבר הפנים שבמדינת ישראל רמת המחירים גבוהה מאוד בהשוואה למדינות אחרות בעולם המערבי. הדבר נכון לא רק בכל הקשור לנדל"ן ושאר מוצרי הצריכה אלא גם בכל הקשור לתחומי הרפואה האסתטית. על כן אין זה פלא כי בבואכם לברר כמה עולה השתלת שיער בארץ תגלו מחירים מרקיעי שחקים שעומדים על מינימום של בין 15 ל- 20 אלף שקלים,כשהמחיר עולה ומטפס עד למקסימום של 90,000 שקלים.

נכון שהמחיר נקבע פעמים רבות בגלל מותג הקליניקה והמיקום שלה בארץ (בתל אביב הטיפולים יקרה בהרבה מאלו שתמצאו באזורי הצפון והדרום) אך לעיתים לא ניתן להימנע מהמחיר היקר וזאת משום שלפעמים הקרחת פשוט מאוד נרחבת. חשוב להבין כי ככל ששטח השיער הנדרש להשתלה גדול יותר, כך על הרופא להשקיע יותר שעות טיפול ובהתאם לכך גם נקבע המחיר.

גם השינויים שעבר התחום מבחינת שיטות הביצוע השפיעו רבות על המחיר. אם בעבר השתלות השיער היו מבוצעות אך ורק בשיטת ה-FUT שאופיינה במחירים נמוכים יחסית (בזכות יכולתה לחסוך זמן עבודה לרופא ויכולתו להשתיל מספר זקיקים במקביל), הרי שעם הזמן התברר כי השיטה לא מייצרת מספיק צפיפות להשתלה, הזקיקים אינם מחזיקים מעמד זמן רב ולא שורדים וכמו כן, קיים סיכוי גבוה מאוד להצטלקות באזור ממנו נלקחו הזקיקים.

השתלות השיער של ימינו כבר מבוצעות בשיטה חדשנית ומתקדמת בהרבה (FUE) אשר כוללת שימוש במכשירים מיוחדים ויקרים יותר ששולפים את הזקיקים כבודדים ומשתילים אותם אחד-אחד. תהליך זה יעיל בהרבה ומספק תוצאות בטוחות יותר, אך גם לוקח זמן רב יותר וזמן כאמור שווה כסף. המון כסף כאשר מדובר בישראל.

האם ישנן אפשרויות זולות יותר?

נשאלת השאלה איך בכל זאת ניתן לעבור השתלת שיער במחיר הגיוני שלא יצריך מכם לקחת הלוואה או לשבור תוכנית חיסכון? ובכן, על מדינות דוגמת טורקיה וקפריסין חשבתם? דעו לכם כי רוב רובן של השתלות השיער בעולם מבוצע דווקא במדינות אלו שנחשבות לשם דבר בתחום ועל כן מסוגלות להציע מחירים זולים למרות שמדובר באיכות הטיפולים הגבוהה ביותר שתמצאו.

טורקיה לבדה מגלגלת יותר ממיליארד דולר בשנה הודות לתיירים מכל העולם שמגיעים לקבל את טיפולי השתלת השיער בה, מה שמאפשר לקליניקות הרבות שפועלות בה להציע מחירים תחרותיים משתלמים ביותר, בדרך כלל בין 1500 ל- 2000 דולרים בלבד עבור טיפול בשיטת ה- FUE המתקדמת ביותר.

זמן הטיסה הקצר הוא עוד סיבה מצויינת לעבור את טיפולי השתלת השיער דווקא שם, אפילו בשילוב עם נופש קצרצר שבו תזכו ליחס שלVIP לפני שתחזרו לישראל עם ראש מלא בשיער שנראה ומרגיש טבעי לחלוטין.