מעבר מבחני הלשכה בארה"ב (US Bar Exams) והפיכה לעורך דין אמריקאי מוסיפה ערך רב לקורות החיים והרזומה שלך, ונותן לך את היכולת והמומחיות לעבוד עם לקוחות בינלאומיים, להתמודד עם עסקאות חוצות גבולות, ולהבין את ההבדלים בין המשפט בארה"ב למשפט הבינלאומי והישראלי.

מלבד העובדה שתהיה רשאי לעבוד כעורך דין בארצות הברית, רישיון עו"ד אמריקאי פותח דלתות רבות במגוון רחב של תחומים כגון ייעוץ, בוררות בינלאומית, זכויות אדם בינלאומיות, ייעוץ פנים ארגוני לעסקים בינלאומיים ועוד.

יחס עורכי הדין ביחס לאוכלוסייה בישראל עומד על עורך דין אחד לכל 125 אזרחים, וצפי שיעור הצמיחה של עורכי דין ביחס לאוכלוסייה רק גדל וכפועל יוצא שכר עורכי הדין נשחק בהשוואה לשאר המשק בעשור האחרון.

יחד עם זאת, לא הכל קודר. ניתן לראות במספר סקרי שוק שנעשו לאחרונה כי שיאני השכר במשרדי עו"ד מגיעים מהמחלקות הבינלאומיות, בדגש על הייטק, מסחרי בינלאומי וקניין רוחני. המחלקות הללו צומחות מדי שנה ובהן יש ביקוש גבוה למועמדים בעלי ניסיון והכשרה מתאימה, שליטה באנגלית , רישיון עו"ד אמריקאי מעניק למועמדים יתרון משמעותי.

בוגרי תואר ראשון מישראל (LLB) סטנדרטי באורך שלוש או ארבע שנים, עומדים בתנאי הזכאות לגשת לבחינת הלשכה בניו יורק. בשביל להיות זכאים לגשת לבחינה בקליפורניה יש להיות עו"ד בישראל או לחלופין להיות בוגרי תואר שני במשפטים (LLM) בארה"ב.

מסקר שנערך על ידי חברת Barbri,החברה המובילה בארה"ב להכשרות משפטיות, עולה כי מעל 87% מעורכי הדין בישראל כלל לא מודעים לזכאותם לרישיון אמריקאי ולמסלולי קריירה בינלאומיים הפתוחים בפניהם. אחרים שדווקא מודעים לאפשרות, נרתעים מהתהליך הבירוקרטי והבחינות. בעבר, הייתה נדרשת נוכחות פיזית בארה"ב והיעדרות ממקום העבודה, מהבית ומהמשפחה למשך חודשים ארוכים. כך, נוצר מצב שבו מרבית עורכי-הדין הפעילים לא היו יכולים להצטרף לקורסי ההכנה האמריקניים ולקבל את הליווי הנדרש לתהליכי ההסמכה. אולם, בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי באפשרות קבלת רישיון עריכת הדין האמריקאי על ידי פתיחת שלוחה רשמית של חברתBarbri  בישראל ומגוון מסלולי לימוד עצמי שניתן ללמוד גם במסגרת עבודה במשרה מלאה.

מוזמנים ליצור קשר עם חברת ברברי באתר החברה בעברית Barbri.co.il.