בארינגו אנחנו מדברים עם מועמדים צעירים רבים שמבקשים מאיתנו טיפים לקבלה לתוכניות ה-MBA המובילות בעולם ולשיפור סיכויי הקבלה שלהם. לא משנה אם אתם חושבים לנסות להתקבל בעוד שנה או בעוד 5 שנים, כדאי לכם לעצור עכשיו ולחשוב מה אתם יכולים לעשות כדי למקסם את הסיכויים שלכם עוד לפני שאתם מתחילים לכתוב את האפליקיישן.

הנה כמה טיפים לגבי דברים שאתם יכולים לשפר כדי לחזק את מועמדותכם:

  1. ציוני תואר ראשון– אם אתם עדיין לומדים באוניברסיטה, דעו כי ציוני התואר הראשון חושבים מאוד בקבלה לתואר הנשי! מה שיותר גבוה יותר טוב…
  2. התנדבות ותחביבים– בתי הספר למנהל עסקים לא מסתכלים רק על הציונים שלכם ועל הנסיון התעסוקתי. הם מחפשים מועמדים מעניינים וחכמים עם תחומי עניין מגוונים. בהקשר הזה אין נכון ולא נכון – אם כרגע אתם רק לומדים ועובדים, שקלו להצטרף למועדון, להתחיל לעסוק בתחביב כלשהו או להתנדב עבור מטרה שחשובה לכם.
  3. GMAT– ציון ה-GMAT תקף לחמש שנים, כך שאם אתם מתכננים להגיש מועמדות לתוכניות MBA בשנים הקרובות קחו בחשבון שתצטרכו לעשות GMAT והתחילו לחשוב מתי העיתוי הנכון להתחיל ללמוד למבחן. מועמדים רבים מוצאים כי הלימוד למבחן גוזל זמן רב ומפספסים את מועד ההרשמה ללימודים בגלל זמן הכנה לא מספיק למבחן. תכננו מראש כדי שזה לא יקרה לכם!
  4. החלטות קריירה–תוכניות ה-MBA מתעניינות במסלול הקריירה של המועמד ובהישגים שצבר לאורך הקריירה. אנחנו כמובן לא יכולים להמליץ לכם באיזו קריירה לבחור, אבל כדאי לכוון לחברות מוכרות או לתפקידים עם תחומי אחריות משמעותיים. לדוגמא, משרת התמחות אולי לא נשמעת מרשימה במיוחד, אבל אם מדובר בחברה כמו אפל, זה בהחלט מרשים! מצד שני, אם הוצע לכם לעבוד בחברת סטארט-אפ שאף אחד לא מכיר, זו יכולה להיות הזדמנות לקבל תפקיד ניהולי כגון מנהל שיווק.
  5. התקדמות הקריירה – בתי ספר למנהל עסקים רוצים לראות שהתקדמתם בקריירה שלכם. אם הייתם תקועים באותה משרה במשך חמש שנים, או שהייתם מובטלים במשך שנה וחצי, אלו עלולים להיות סימנים שליליים עבור ועדת הקבלה.
  6. קריירה ממוקדת –תוכניותMBA אוהבות לראות מועמדים עם סיפור קוהרנטי. מועמד שעשה תואר ראשון בכלכלה, עשה התמחות בבנק ואז עבד בקרן השקעות במשך שלוש שנים עם קידום אחד – הגיוני. מועמד שעשה תואר ראשון בכלכלה ואז עבד בשיווק ואחר כך פתח סטארט-אפ לצילום – זה אמנם מראה על תחומי עניין רבים, אבל גם על חוסר מיקוד ועקביות בקריירה. זה לא אומר שאם היו לכם כמה שינויים בקריירה אז אין לכם סיכוי, אבל תצטרכו להסביר את הבחירות שעשיתם לאורך הקריירה בצורה ברורה כדי שוועדת הקבלה תבין למה עברתם ממקום למקום.
  7. מחקר בתי ספר – זה אף פעם לא מאוחר לעשות קצת מחקר על בתי הספר ולבחור כמה תוכניות אליהן תגישו מועמדות. כמובן שהדרך הכי טובה לעשות זאת היא לבקר בקמפוס, אך ישנן עוד דרכים כגון אתרי בתי הספר באינטרנט וערוצי הוידאו שלהם. מומלץ גם להשתתף באירועים (MBA fairs) כדי לפגוש מקרוב נציגים של בתי הספר וליצור קשרים עם בוגרים.
  8. טביעת רגל ברשת – חפשו את שמכם בגוגל ועברו על עשר התוצאות הראשונות. זכרו כי נציגי ועדות הקבלה והמראיינים עלולים לעשות זאת כדי למצוא מידע אודותיכם. ודאו כי הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות היא מקצועית ומכובדת! (בעיקר בלינקדאין).

לוח זמנים –רוב מועדי ההרשמה של תוכניות ה-MBA המובילות הם באיזור ספטמבר, שנה אחת לפני תחילת הלימודים. מעבר ל-GMAT ולמחקר על בתי הספר, גם כתיבת האפליקיישן לוקחתזמן רב ולכן מומלץ להתחיל מוקדם.