יועץ משכנתאות טוב הוא יועץ משכנתאות שרואה את טובת הלקוחות שלו לנגד עיניו בכל נקודת זמן.

יועץ משכנתאות טוב הוא יועץ משכנתאות שמבין איך הכלכלה בעולם בכלל ובישראל בפרט עובדת.

יועץ משכנתאות טוב הוא יועץ משכנתאות שלא מפסיק ללמוד.

יועץ משכנתאות טוב הוא יועץ משכנתאות שתמיד נשאר עם היד על הדופק בכל מה שקשור לבנקים בישראל.

מכיוון שכיום אין רגולציה בייעוץ משכנתאות, מוניטין וניסיון בתחום הם הכרחיים על מנת שהלקוחות יקבלו את התוצאה הכי טובה שהם יכולים לקבל בכל נקודת זמן.

בעולם של רשתות חברתיות, יועץ לא מקצועי שעושה עבודה לא טובה, לא מחזיק מעמד ולכן תקופת הוותק והניסיון של יועץ יכולה להעיד על מוניטין חיובי.

התחום הפיננסי בישראל הוא תחום רחב מאוד. זה מתחיל במאקרו כלכלה, מיקרו כלכלה, הבנה של מתמטיקה של לוחות סילוקין, מסלולים שונים, הצמדות שונות ועוד פרמטרים שהבנה עמוקה ואמיתית שלהם עוזרת ליועץ משכנתה לתכנן ללקוחות שלו את התמהיל הטוב ביותר והמתאים ביותר עבורם במשכנתא.

ניסיון בתחום כמו משכנתאות הוא קריטי בעיקר שמדברים על מקרים שהם לא ממש שיגרתיים כמו זוגות שמתגרשים ואחד או אחת קונה מהשני או מהשניה את החצי נכס, או בעיות של הכנסות או רישומים בעייתים של נכסים שנמצאים בתהליכים שונים של בנייה או תמא 38.

יועץ מומחה עם ניסיון גדול כבר ראה כנראה את כל קשת המקרים ויודע בדיוק מה צריך לעשות ואיך צריך לפתור כל מקרה על מנת להביא, בסופו של דבר, את הכסף ללקוחות שלו בזמן.

במשכנתה יש נושא חשוב של עיתויים של בחירת מסלולים ולקיחת הכסף בפועל.

יועץ עם ניסיון בתחום הפיננסי יודע להבין ולנתח את מצב השוק ולהתאים אותו למסלולים הנכונים. לדוגמה, אם אנחנו נמצאים בתקופה בה המדד מאוד מאוד נמוך ואין צפי גדול לעליות ריבית ובבנק ישראל מדגישים שלא תהיה עליית ריבית בשנה הקרובה, זה דווקא מצב טוב ללכת ולקבע ריביות נמוכות ללא הצמדה לתקופות ארוכות מכיוןון שמשכנתה היא לתקופות של עשרות שנים ולעיתים יש צורך להתעלם ממה שקורה עכשיו ולצפות את העתיד.

דוגמה נוספת היא העיתוי של לקיחת הכסף. אם בחרנו לקחת ללקוח מסלול של משתנה כל חמש שנים צמוד למדד שמורכב מעוגן ומרווח ואנחנו מבינים במהלך החודש שהעוגן הולך לרדת, אז שווה לחתום על התנאים ולהמתין שהעוגן ישתנה ב 10 לחודש ואז רק לקחת את הכסף ובכך לקבע ריבית כללית נמוכה משמעותית לחמש השנים הבאות.

מוניטין טוב בתחום הייעוץ מאוד קשור גם לשירות ויכולת של יועץ משכנתה להתחבר ללקוחות ברמה האישית. יועץ שמתחבר ללקוחות ומבין מאיפה הם באים ולאן הם הולכים יכול ויעשה עבודה מצוינת שתתאים בדיוק ללקוח.

ייעוץ משכנתה טוב מורכב מיחס מקצועי ואישי ללקוחות על מנת שבתהליך כלכך מלחיץ כמו משכנתה הם יוכלו להמשיך בחיים הרגילים שלהם ולטפל בכל מה שקשור במעבר לנכס החדש.

אז איך תדעו שליועץ המשכנתה שלכם יש את הניסיון והמוניטין הנכונים:

בתור התחלה, חשוב להבין כמה זמן היועץ נמצא בשוק ובמידה ולא הרבה זמן אז מי מלווה אותו מבחינה מקצועית. ישנם הרבה מאוד יועצים מצוינים שרק סיימו ללמוד ויחד עם זאת, חשוב שהם יתלוו על ידי יועץ עם וותק רב.

השלב השני הוא להבין מה היועץ למד ואיפה הוא למד. לא כל יועץ משכנתה יהיה עם תואר אקדמאי וזה בסדר גמור. ייעוץ משכנתה הוא תת נישה בעולם הפיננסי וברגע שיועץ למד את החומר במקום מסודר כמו מכללת איתינם לדוגמה, אז זה מצוין.

בשלב הסופי צריך להבין האם יש לכם כימיה עם היועץ והאם נראה לכם שתסתדרו אתו לאורך הייעוץ. בייעוץ משכנתה מדובר על משרת אמון ולכן חשוב מאוד להאמין ליועץ שלכם. במידה ומתעוררים סדקים באמון, יש צורך לבחון חלופה נוספת.

לסיכום, המוניטין והניסיון הפיננסי של יועץ המשכנתאות שלכם חשוב לכם מכיוון שמדובר על עסקה מאוד גדולה שיכולה לשנות את העתיד הכלכלי שלכם. זה לא הזמן להתפשר ולעיתים קרובות שווה לשלם כמה אלפי שקלים יותר ולקבל את הטוב ביותר שיש.