מדינת ישראל הוקמה על בסיס עיקרון קיבוץ הגלויות, מה שאומר שרבים מתושביה הם צאצאים ליהדות אירופה שזנחה את מדינות המקור לטובת עלייה לארץ. בימינו ניתן לנצל עובדה זו לטובת קבלת אזרחות אירופאית על בסיס קשר דם מוכח ואף הוצאת דרכון אירופאי כתוצאה מכך.

אזרחות ודרכון אירופאיים טומנים בחובם יתרונות רבים אך הדרך לכך לא קלה ורצופה מכשולים רבים. בשורות הקרובות נמנה את כולם ונבין מהי הדרך הטובה ביותר לעבור את התהליך בהצלחה.

חובת ההוכחה עליכם

הדרך להוציא דרכון אירופאי מתחילה כמובן בקבלת אזרחות באחת ממדינות האיחוד, ובמקרה שלכם, במדינה שבה שורשי משפחתכם חיו בעבר. על מנת לקבל את האזרחות יש להוכיח כי איפשהו במהלך אילן היוחסין שלכם היה קשר דם עם אזרח שלו זכויות מלאות באותה מדינה והוא מעולם לא איבד את אזרחותו טרם עזיבתו.

ההיסטוריה של היהודים בגולה אינה מקלה על הדרך עד להוכחה. יהודים יוצאי מזרח אירופה עברו השמדה בשואה כך שמסמכים רבים פשוט חסרים וקשים מאוד לשיחזור והשגה. עבור יוצאי ספרד מדובר במשימה קשה עוד יותר שכן גירוש יהודי ספרד התרחש בסוף המאה ה- 15.

אז מה עושים? ובכן, הדרך להוכיח את זכאותכם להתאזרח באחת ממדינות אירופה היא להתקשר עם משרד עורכי דין מתמחה בקבלת אזרחויות ודרכונים של מדינות זרות, שלו הניסיון לנבא מראש את סיכויי ההצלחה באמצעות חקר מתאים.

אין לכם קשרים בחו"ל מול המוסדות המתאימים וסביר להניח שגם אינכם בקיאים בחוקים ובתנאים שמשתנים ללא הרף בכל מדינה. מאחר וחובת ההוכחה היא עליכם ואף אחת מהרשויות במדינת היעד לא תטרח לבצע את העבודה עבורכם – ההתקשרות עם משרד עורכי דין פשוט מחייבת.

ידיעת השפה? לא בהכרח

רבים סבורים כי לשם הוצאת דרכון אירופאי חייבים להוכיח בין היתר שליטה ברזי השפה שבה תגישו את בקשת האזרחות עצמה. ובכן, הבה נבהיר כי נכון לעכשיו, מבין היעדים הפופולאריים ביותר להתאזרחות (פולין, רומניה, ספרד,פורטוגל) רק החוק הספרדי מחייב את ידיעת השפה ושליטה ברזי ההיסטוריה והתרבות הספרדית.

ועדיין, כמובן שרצוי לדעת את השפה המקומית על מנת שתהליך קבלת האזרחות והדרכון יהיה יעיל יותר ותוכלו להתנהל אל מול השגרירות בצורה נוחה יותר ולהשיג את כל המסמכים ביתר קלות. אין הדבר אומר שעליכם להתחיל לקחת שיעורי שפה –גם במקרה הזה ההתקשרות עם משרד עורכי דין תוריד מעליכם את הקושי הזה והם כבר ידאגו לבצע את כל התהליכים עבורכם בצורה מהירה יותר.

זמן וכסף

מי שחושב שניתן להוציא אזרחות ודרכון אירופאייםבמהירות וללא עלות טועה. מדובר בהליך של חודשים רבים ומי שמסתכן בביצוע המלאכה לבדו עתיד להוציא עשרות אלפי שקלים מכספו. הבחירה לקבל ייעוץ וליווי מקצועיים מידי משרד עורכי דין מתמחה תקצר עבורכם משמעותית את כל התהליך ובעלות נמוכה בהרבה, מה גם שמרבית משרדי העורכי דין לא יגבו תשלום במידה והתהליך יכשל.

משרד עורכי הדין ידאגלבצע עבורכם את החקר המקדים, יפעיל קשרים בחו"ל ויעזור לכםלמלא אתטופס הבקשה בצורה הטובה והמושכלת ביותר.ניתן להגיד שבמידה ותפעלו נכון, תוך מקסימוםשנה מהיום ובעלות של 10,000 שקלים לכל היותר תפתחו לעצמכם עולם ומלואו באירופה ותבטיחו את עתידכם ועתיד ילדיכם.

אתר http://www.citizen.co.il בתחום אזרחות אירופאית יכול לעזור לכם – מוזמנים לגלוש